Alternatívny príbeh

Slávna vlajka neznámej krajiny

Nikomu nie je žiadnym tajomstvom, že sa Tartaria voľne šíri na mapách minulých dní, na otvorených priestranstvách Eurázie. Takmer na rovnakých hraniciach sa následne objavila Ruská ríša a potom Sovietsky zväz. Mnohí tiež vedia, že pojmy ako Sibír, Tatári, Rusi, Mongolov, ktoré mali predtým úplne iné významy, na ktoré sme dnes zvyknutí, boli postupne nahradené.

Na rôznych mapách je Tartaria znázornená ako krajina - s hranicami a mestami.

Prečo sa však v domácej histórii neuvádzajú učebnice Tartary ako štátu? Možno kvôli tomu, že Tartaria nie je meno. Aj keď existuje ruské meno - Tatarstan. Tak prečo nehovoriť o Veľkom Tatársku a názvoch tejto krajiny, ktorá existovala skôr na svete. Nie je to však dôvod ticha, že Tatarstan-Tartaria nebola vôbec krajinou, štátom?

Symboly štátu sú erb, vlajka a hymna.

Za prvú národnú hymnu sa považuje Brit, ktorej prvé vydanie sa datuje do 15. októbra 1745. Ak predpokladáme, že Tatarstan-Tartaria bol štátom a mala svoju vlastnú hymnu, potom si myslím, že nikdy nebudeme vedieť, ako to znelo.

V knihe „Svetová geografia“ uverejnenej v Paríži v roku 1676, pred článkom o Tartárii, je zobrazený obraz sovy na štíte, ktorú mnohí ľudia poznajú.

Dá sa predpokladať, že sa jedná o erb.

Podobný obraz nachádzame aj na často citovanej ilustrácii knihy Marco Polo, ktorý opísal jeho cestu po Ázii a jeho pobyt s „mongolským“ Khánom Khubilaim. Mimochodom, impérium Marco Polo považoval za dobre organizovaného a príjemného.

Čo teda máme? Máme dva obrázky sovy na štíte v dvoch rôznych knihách, ktoré možno iba hypoteticky považovať za znak Tatarárie.

Ale možno mal Tartaria vlajku? Pozrime sa.

Ak sa pozriete na zbierku morských vlajok sveta uverejnenú na začiatku XVIII. Storočia, pravdepodobne vo Francúzsku, neuvidíme jednu vlajku Tartárie, ale dve. Súčasne s vlajkami Tatárov existujú vlajky Ruska aj vlajky Mughals. (Poznámka: niektoré obrázky sa museli skopírovať po častiach)


Problém je však, že obrázky tatárskych vlajok boli prakticky vymazané. Je však potrebné poznamenať, že prvá tatárska vlajka je vlajka cisárskeho mesta Tartaria a druhá je iba Tatária. Je pravda, že nie je možné presne určiť, čo je tam namaľované. Je však pre nás dôležité, aby sa vlajky Starého ostrova zobrazovali na starej kresbe spolu s vlajkami iných krajín a jedna z nich je cisárska.

Teraz sa pozrime na ďalšiu holandskú tabuľku zo začiatku XVIII. Storočia, v ktorej sa zhromažďujú svetové morské vlajky.

A znova nájdeme dve vlajky Tartárie, ale už nie sú opotrebované a obraz na nich možno ľahko rozobrať. A čo vidíme: na cisárskej vlajke (tu sa javí ako vlajka Kaisera Tartaria) sa zdá, že je znázornená ako drak, a na druhej vlajke - sove! Áno, tá istá sova vo svetovej geografii a na ilustrácii pre knihu Marco Polo.

Teraz vieme, že Tartaria mala vlajky, takže to bol štát a nielen územie na mape. Tiež sme si uvedomili, že jedna z vlajok Tartárie je imperiálna, preto je to ríša.

Zostáva len zistiť, aké farby sa použili na tatárske vlajky.

Odpoveď na túto otázku bola nájdená v „Vyjadrení morských zástav všetkých štátov vesmíru“ uverejnenom v Kyjeve v roku 1709 za osobnej účasti Petra I. Bohužiaľ na internete sa našla iba jedna kópia Výrazy s nízkym rozlíšením.

Teraz sme sa dozvedeli, že vlajky Tatarárie používali čiernu a žltú farbu.

Mimochodom, tu medzi ruskými vlajkami sa objaví žltá vlajka s čiernym orlom dvojhlavým (tretí rad zhora, prvá vlajka od stredu tabuľky).

Potvrdenie farebnej škály vlajok Tartaria nájdeme v „Book of Flags“ holandského kartografa Karla Allarda (uverejneného v Amsterdame v roku 1705 a dotlačeného v Moskve v roku 1709): „Vlajka tatárskeho kráľa je žltá, čierny drak leží a pozerá von s baziliskovým chvostom "Ďalšia tatárska vlajka, žltá s čiernou sova, v ktorej sú Peržania nažltlé."

V publikácii knihy v ruštine sa používa obvyklý názov - Tataria.

Samozrejme, môžeme predpokladať, že Allard v knihe omylom citoval vlajku Tatárie, keďže údajne mylne nakreslil ďalšiu vlajku, o ktorej sa bude diskutovať nižšie. Ale čo Peter? Alebo sa tiež mýlil?

Nízke rozlíšenie kópie vyhlásenia sťažuje čitateľnosť podpisov. Väčšie obrázky vlajok Tatárie s ruskými nápismi sú prevzaté z Knihy vlajok ruských jazykov Allarda uverejnenej v tom istom roku ako Oznámenie. Zdá sa, že text z knihy zodpovedá výrazu. Aspoň pri maximálnom zväčšení kópie výrazu sa v podpisoch k tatárskym príznakom ukáže text zobrazený na veľkých obrázkoch. V skutočnosti opakuje podpisy tatárskych vlajok na zahraničných stoloch, iba v ruštine. Ale tu sa autokrat Tartaria-Tataria nazýva Caesar.


Bolo tu niekoľko ďalších stolov s tatárskymi vlajkami - anglická z roku 1783 a niekoľko ďalších stolov z toho istého XVIII storočia.


Čo je však najviac prekvapujúce, bol tu stôl s cisárskou vlajkou Tartaria, uverejnený už v roku 1865 v Spojených štátoch.

Je veľmi zaujímavé, že v anglickej tabuľke z roku 1783 sú prvé tri ruské vlajky označené ako vlajky cárskeho pižma, nasledované cisárskou vlajkou Ruska (Rusko Imperial), potom obchodnou trikolorou, potom admirálmi a ďalšími námornými vlajkami Ruska.



A z nejakého dôvodu sa vlajka vlajkových predstaviteľov Muscovy nachádza pred vlajkami kráľa Muscovy v tejto tabuľke.

Táto vlajka je stále prítomná v tej istej knihe C. Allarda, nie je však identifikovaná a považuje sa za chybu. V roku 1972 moskevský vexilloológ A.A. Usachev navrhol, aby jeden z vedúcich predstaviteľov arménskeho hnutia za oslobodenie Izrael Ori v mene Petra I. odišiel do Holandska, kde v mene cára prijal dôstojníkov, vojakov a remeselníkov, ktorí mali veľkú moc, čo Alláhovi dalo dôvod nazývať ho „miestokráľom Muscovy“. Nesmieme však zabudnúť, že Ori zomrel v roku 1711 a tabuľka bola uverejnená v roku 1783. Vlajka miestokráľa sa nachádza pred vlajkou kráľa, t.j. ukáže sa, že je dôležitejší. Vlajky Ruska, vrátane cisárskeho (cisárskeho), sú dané za vlajkami kráľa Muscovyho. Dá sa predpokladať, že neporiadok s vlajkami Moskvy a Ruska sa dá vysvetliť politickou potrebou Romanovovcov vytvoriť novú heraldiku. Koniec koncov nás učia, že pred Petrom I. sme naozaj nemali žiadne vlajky. Ale aj v tomto prípade vyvoláva otázka nejakého temného miestokrála Muscovyho otázky. Alebo možno v 70., začiatkom 80. rokov XVIII. Storočia sa stalo niečo, čo sa nám v hodinách dejepisu nepovie?

Ale späť do impéria Tartaria. Ak táto krajina mala vlajky (čo, ako vidíte, potvrdzujú domáce i zahraničné zdroje tej doby), potom už možno dôvodne veriť, že štít s obrázkom sovy je stále erbom (alebo jedným z erbov) tohto state. Keďže vo vyššie uvedených zdrojoch išlo o námorné vlajky, navigácia sa vyvinula v Tatári. Stále je však zvláštne, že nám história nezanechala jediné meno cisára (Kaiser, Caesar) z Tartárie. Alebo sú nám známe, ale pod rôznymi názvami a názvami?

Na vlajke cisárskeho tatárska pravdepodobne budete musieť viac bývať. Na poslednom stole, ktorý máme v roku 1865, sa táto vlajka už nazýva imperiálna a neexistuje žiadna iná vlajka s sovou. Pravdepodobne je čas ríše už v minulosti. Ak sa bližšie pozriete na draka, okamžite zistíte, že cisársky drak Tatárie zjavne nemá priamy vzťah k drakom Číny a Číny alebo k hadovi Zilantovi v erbe Kazana.




Kazanské kráľovstvo okrem toho prestalo byť v polovici XVI. Storočia pod hrozbou Ivana IV. Hrozného predmetom medzinárodných vzťahov. Áno, a predstavte si, že Kazanské kráľovstvo je morskou silou.

Je zvláštne, že drak na cisárskej vlajke Tatárie sa na diaľku podobá drakovi na vlajke Walesu, aj keď farby sú úplne odlišné.

Je to však trochu iná téma.

A teraz si spomenieme na znak Moskvy. V obrazoch minulých storočí sv. Juraj poráža skôr hada. A na moderný erb nedajte ani neberte tatarského draka. Môže to byť nehoda, ale podľa môjho názoru je to dobrá téma pre samostatnú štúdiu. Koniec koncov, tento had je žltý alebo čierny, had má dve alebo štyri labky a Ivan Hrozný už nejaký čas používa orol s dvoma hlavami, ktorý nemá na hrudi jazdca s kopijou, ktorý zasahuje hada, ale jednorožce. V Allard, v popise vlajky kráľa Muscovy, je uvedené, že na hrudi orla svätého Juraja je bez hada.






Je škoda, že v tých dokumentoch, v ktorých sa našli vlajky ríše Tartaria, existujú minimálne informácie o krajinách, do ktorých jedna alebo druhá vlajka patrila, s výnimkou Alahovej knihy vlajok. O Tartárii a Tatárii však nie je nič, iba popis vlajok a ich farieb. Najdôležitejšie však je, že vlajky Tartaria boli nájdené v tabuľkách publikovaných rôznymi krajinami av rôznych časoch. Nečinný čitateľ môže určite povedať: „Je možné len s niekoľkými obrázkami vlajok dospieť k záveru, že existuje impérium.“

V skutočnosti sme tu uvažovali iba o symbolike. Vieme, že na mapách a knihách tých vzdialených čias boli odkazy na moskovskú Tartáriu (s hlavným mestom v Tobolsku), slobodnú alebo nezávislú Tatársku (s hlavným mestom v Samarkande), čínsku Tartáriu (nezamieňajte si Čajnu s Čínou, ktorá je na mapách iným štátom). a v skutočnosti Veľkej ríše Tartaria. Teraz sme našli dokumentárne dôkazy o existencii štátnych symbolov Ríše. Zatiaľ nevieme s istotou, či sa v tom čase táto symbolika vzťahovala na celú ríšu alebo iba na jej časť, ktorá prežila, ale symbolizmus sa našla.

Ale pri hľadaní vlajok Tartárie sa do kanonickej histórie nezmestili ďalšie dve skutočnosti.

Skutočnosť 1. V XVIII-XIX. Storočí bola medzi modernými vlajkami v tom čase znázornená vlajka Jeruzalemského kráľovstva.

Podľa kanonickej histórie toto kráľovstvo prestalo existovať v XIII. Storočí. Vlajky podpísané Jeruzalemom a zobrazené na tejto stránke sú však takmer vo všetkých zbierkach námorných vlajok, ktoré sú tu diskutované. Informácie o možnom použití tejto vlajky po porážke križiakov neboli nájdené. A je nepravdepodobné, že by moslimovia, ktorí zajali Jeruzalem, opustili mesto pod vlajkou s kresťanskými symbolmi. Navyše, ak by sa táto vlajka používala v storočiach XVIII-XIX akýmkoľvek rádom, ako jezuitmi, autori by s najväčšou pravdepodobnosťou napísali do dokumentov. Možno sú v tejto veci nejaké skutočnosti, ktoré sú známe iba odborníkom?

Ale to nie je všetko. V poznámke člena osobitného zhromaždenia kapitán-poručík P.I. Belavenets „Farby ruskej štátnej vlajky“, uverejnený v roku 1911, sa zrazu objaví niečo prekvapujúce. A toto „niečo“ vyvoláva otázku, či Jeruzalem nebol umiestnený do Palestíny kvôli nedorozumeniu. Premýšľajte o tom, pán Belavenets píše, že pri najvyššom velení priniesol do Petrohradu vlajku, ktorú v roku 1693 dal arcibiskup Athanasius cár Peter Alekseevič. Na ilustrácii s nadpisom „Vlajky uložené v katedrále mesta Arkhangelsk“ vidíme tri vlajky, z ktorých dve sú vlajkami Jeruzalemského kráľovstva, pričom jedna z nich pripája bielo-modro-červenú trikolóru. Inak by sa sväté mesto Jeruzalem malo hľadať niekde na východoeurópskej nížine a pravdepodobne nie v storočiach XII-XIII.

Skutočnosť 2. V tlači rukopisu zo 17. storočia „O koncepcii znaku a nápisov alebo praporcov“ z roku 1904 čítame:

„... Caesars začali mať dvojhlavý znak orla, od prípadu, ktorý bude ohlásený tu. Od vzniku sveta v roku 3840, rovnako ako od začiatku výstavby Ríma v roku 648 a od narodenia Krista, nášho Boha po 102 rokov, tu bola bitka. Rimania mali Cysarovcov a v tom čase mali Rimania burmistro a plukovníka guvernéra menom Kaiyus Marius. A pre Kaiyusa postavil namiesto hlavovej lišty zvláštny znak a Rimania si toto znamenie nechávali až do desiateho roku po narodení Krista Boha. náš, za vlády Caesara Auga A súčasne sa bojovalo medzi Rimanmi a cisármi veľké boje a cisári trikrát porazili Rimanov a vzali od nich dva transparenty alebo dva orly. Od tohto dátumu začali cari vo svojom praporku podpísať a zapečatiť dvojhlavých orol. “




A čo vidíme v zdroji?

Vidíme, že „Tsysar“ a „Rimania“ nie sú to isté (každý to rovnako chápe). To, že „Tsysar“ začal mať znamenie v tvare orla s dvoma hlavami, čo znamená, že sú cárovcami, t.j. Byzantínci. Čo je tzv. „Východná rímska ríša“ bojovala s tzv. "Západné". To, že cisár Octavián Augustus (zomrel 4 roky po opísaných udalostiach - spolieham sa na rok od r.kh.), bol „cisár“ a na základe logiky prezentácie textu bojoval na strane „Tsysartsev“, t. Byzantínci proti „Rimanom“.

Avšak podľa kanonickej histórie začína Byzancia odpočítavanie od 330, t. 320 rokov po opísaných udalostiach, keď rímsky cisár Konštantín Veľký (ktorý mimochodom niesol názov „august“), previedol kapitál do Byzancie a premenoval ho na Konštantínopol.

Vidíme tiež nejasnú interpretáciu vzhľadu dvojhlavého orla v Byzancii v spomínanej Allárdovej knihe o vlajkach z roku 1709: „Jeden orol je rýchlejší počas starých rímskych CESARS; zobrazuje svoju silu, v ktorej posledný CESARI dokonca prišiel na koniec (po dobytí a spojení) dva králové, ktoré sú z východu a zo západu) sa na toto miesto dostal orol s dvoma hlavami. ““ tj podľa Allarda existovali obaja kňazi súčasne a nezávisle a potom boli zjednotení.

"Ach, jednoduchosť," povedal ten istý nečinný čitateľ s mrknutím: "Našiel som nejaké pochybné zdroje a vrhol tieň na plot z prútia. Predpokladám, že autori to zmiešali alebo si to rozmysleli."

Možno áno. Ale v XVII. Storočí autor rukopisu „O koncepcii znamenia a transparentov“ vedel, že Gaius Marius uskutočnil v rímskej armáde reformu, čo znamená, že uctieval Plutarcha. Ale možno bol Plutarch v storočí XVII-XVIII trochu iný? Opätovné uverejnenie koncepcie „Koncepcia“ uskutočnila Ruská cisárska spoločnosť pre históriu a starožitnosti na Moskovskej univerzite, a to ani v žiadnej kancelárii. A vydavatelia zbierok vlajok v osemnástom a devätnástom storočí, zdá sa mi, s relatívne vysokými nákladmi na výrobu dokumentov, sotva by publikovali zámerne nespoľahlivé zbierky.

Prečo som sa musel zaoberať týmito dvoma zdanlivo nesúvisiacimi skutočnosťami, ktoré, ako sa zdá, nemajú žiadny vzťah k Tatárskej ríši. Zamyslime sa nad tým. Peter I., ktorý osobne editoval vyhlásenie v roku 1709 (je to fakt z kanonickej histórie), uznáva existenciu Tatarstanu pod vedením Cesara. V ruskej jazykovej verzii „Book of Flags“ z roku 1709 existujú iba tri „druhy“ Caesara: „starý rímsky cisár“, cisár Svätej ríše rímskej a Tatar Caesar. Vo vyhlásení je ruská cisárska vlajka žltá s čiernym orlom dvojhlavým, vlajka „Caesar“ Svätej ríše rímskej je žltá s čiernym orlom dvojitým, vlajka tatarského cisára žltá s čiernym drakom (?). Na minciach Zlatej hordy za vlády khánov Uzbekistanu Dzhanibek a zdá sa, Aziz-Sheikh - orliak s dvoma hlavami.

Erb Byzancie je orol dvojhlavý. Vzhľad orla dvojhlavého v Byzancii podľa jednej verzie - po víťazstvách (víťazstvá) nad Rímom, podľa druhej - „po ... zjednotení oboch kráľovstiev“ (slovo „dobyté“ nie je celkom jasné, čo sa týka). Spolu s prihliadnutím na dvojhlavého orla a trikolóra sa Peter I. pokúša o vlajku Jeruzalema (Jeruzalemské kráľovstvo) alebo na ňu môže mať nárok. Vlajka Jeruzalemského kráľovstva bola v obehu v 18. až 19. storočí. Cisár Konštantín Veľký bol hlavným mestom Rímskej ríše z Konštantínopolu.Ruská pravoslávna cirkev ho uctieva ako svätého tvárou v tvár rovnocenným apoštolom (katolícka cirkev ho ako takú nepovažuje). Je prvým Jeruzalemským kráľom.

Áno, v našej štúdii bolo viac otázok, ako boli odpovede. Každý ho nechal rozhodnúť sám za seba, či Tatárska ríša existovala ako štát alebo nie. Dejiny, ako náboženstvo, kde sú kánonické knihy, sú tiež apokryfy, ktoré sú anathematizované horlivými veriacimi. Ale keď má stádo veľa otázok a kazateľ im nedáva komplexné a zrozumiteľné odpovede, viera slabne a náboženstvo postupne mizne a potom zomiera. A na troskách ... Ale, ako sa hovorí v bulvárnych knihách, nedostaneme sa pred seba. Toto je úplne iný príbeh.

Stručné závery (výlučne pre vás):

1. Okrem obrázkov na mapách územia Tatárskeho impéria v dokumentoch storočí XVIII-XIX existuje dostatok obrázkov jej vlajok.

2. Vlajka je symbolom štátu, nie územia, čo znamená, že Tatárska ríša existovala ako štát.

3. Tento štát existoval nezávisle od štátu Mughal a Chin (moderná Čína).

4. Napriek prítomnosti cisárskej vlajky stále nemôžeme s istotou povedať, či tieto vlajky boli symbolmi celého Tartaria alebo ich častí, ktoré prežili pri západe slnka v Ríši.

5. V mnohých uvažovaných prameňoch existujú kmene, nezrovnalosti a rozpory (Jeruzalemské kráľovstvo a Rím-Byzantium), ktoré vyvolávajú pochybnosti o kanonickej verzii, vyžadujú ďalší výskum a dokonca spochybňujú, či je drak zobrazený na vlajke Tatárskeho impéria alebo iný symbol.

6. a posledný. Páči sa mi iba vlajka sova, pretože je veľa vlajok s orlami, ale jedna sova. Sovy sú krásne a zdravé vtáky. Slovania a turkici žijúci na území bývalého Tartaria, ako aj medzi Grékmi, sú uctievaní sovy. V mnohých iných krajinách predstavujú sovy temné sily, ktoré vedú k odrazu. Bol by som rád, keby sa všetky pochybnosti rozptýlili a žltá vlajka s čiernou sova by bola uznaná ako vlajka Veľkej ríše Tartaria.

Zdroj: tart-aria.info/izvestnyj-flag-neizvestnoj-strany/

Populárne Príspevky

Kategórie Alternatívny príbeh, Nasledujúci Článok

Príslovia
Rôzne

Príslovia

Na našej stránke nájdete krátke a múdre podobenstvá, ako aj zaujímavé a poučné podobenstvá. A tiež sa učiť, čo podobenstvo učia a čo to podobenstvo znamená.
Čítajte Viac